9 d’octubre del 2009

P3 dientes y sueños

Mónica Gómez y Cristina Aquilina (mamás P3 y 2º) se han reunido esta mañana con Carme Pitol (coordinadora AMPA) y nos comentan lo siguiente:

Respecto al comunicado a los padres de P3 de que a partir de ahora los niños no se lavarán los dientes por falta de tiempo al haber una clase más, nos comenta que desde que actúan así todo funciona MUCHO MEJOR y con mayor fluidez. Parece ser que se perdía muchísimo tiempo porque hay niños que ni saben abrir el neceser y todavía no saben usar un cepillo. No les daba tiempo casi ni a estirarse.
Lo han suprimido porque priorizan antes dormir que lavarse los dientes.

Al ser 3 líneas hacen rondo para que no sean siempre los mismos niños los que se sientan los primeros en la mesa. (Clases A-B-C, C-B-A,..)
Ahora han hecho la prueba de dejar a los de P4 unos minutos en el patio hasta que los niños de P3 están todos sentados y eso hace que se sientan más seguros y menos agobiados. Es decir, que cuando entran los de P3 al comedor, al no estar todavía los de P4 notan menos estrés. Una vez sentados, entran los de P4.

El primer grupo de niños de P3 que acaba de comer baja a dormir a las 13.30h. Es todo un éxito ya que ahora duermen la mayoría.

Nos informa Carme, tras nuestra queja, que lavarse los dientes NO ES UNA OBLIGACIÓN y que hay algunos colegios que lo han suprimido este año entre otros motivos por miedo al contagio de la GRIPE A.
En ese aspecto el AMPA no cree que se deba suprimir (con el resto de alumnos) después de haber adquirido este buen hábito en el colegio.

Parece ser que la administración denegó las obras de ampliación y mejora del comedor que se solicitaron desde el AMPA. Intentaremos conseguir los datos del responsable para poder insistir en el tema.

Por supuesto nos hemos quejado de la poca información que recibimos los padres EN GENERAL y que se debería hacer una reunión AMPA-PADRES(o incluso DIRECCIÓN-AMPA-PADRES) para hablar de todos estos temas en conjunto. Le transmitirá a la presidenta del AMPA nuestra petición para que convoque una reunión al respecto antes de la asamblea que habrá en noviembre.

Esperamos vuestros comentarios.

3 comentaris:

  1. Bona nit, soc en Ferran Anglès pare de P3 i el dia 7 jo també em vaig reunir amb la Carme per interessar-me per l'evolució del menjador.

    Constato que des del canvi la meva filla va contenta al menjador i fins i tot dorm. Comparteixo la decisió que s'ha pres des de l'AMPA, però com vosaltres no estic gens d'acord amb la poca comunicació que hi hagut fins al moment. No només la valoro com poca sinó com a dolenta.

    Dic dolenta perquè la única causa que s'ha argumentat fins al moment ha estat limitar-se a una sola raó i això dificulta la comprensió del problema i imposibilita la solució.

    La única raó que reiteradament s'argumenta és que són tres grups de P3 i que han augmentat el núm de nens.

    En realitat el número de nens de menjador de P3 i P4 actualment és d'aproximadament 93. Només ha augmentat en 12 nens respecte l'any passat. Amb prou feines augmenta en un 15%.
    Això vol dir:
    - una taula més (no dues com hi ha al menjador)
    - augmentar un 15% el temps de monitors(no un 25% com s'ha fet).
    - augmentar un 15% l'espai per dormir (no duplicar-lo com s'ha aconseguit).

    Quines causes hi ha perquè la gestió del menjador hagi augmentat en dificultat?.
    Com a mínim les que jo coneixo són 3:
    - evidentment un augment del 15% de nens
    - aplicació de les noves directrius de sanitat en prevenció de la grip A (abans els nens s'assecaven amb la tovallola i més d'un nen a l'hora. Aquest curs ho han de fer un a un amb paper). És evident que encara que no hi haguessin més nens, com a mínim el temps de rentat es duplica, sinó es triplica, augmentant el temps d'espera de la resta de nens.
    - aplicació de normativa de seguretat laboral i d'evacuació que fa temps que s'hauria d'haver aplicat i que exigeix un mínim d'espais entre taules (sense l'augment de nens ja s'hagués augmentat una taula i s'hagués perdut l'espai d'espera i gràcies a l'augment de nens s'ha aconseguit una aula adicional de dormir que ja era minsa - abans dormien 40 nens en una clase ara dormen 52 repartits en dues classes).

    Està clar que cap de les tres causes les podem canviar, però si les reconeixem entre tots podem identificar millor els problemes i ajudar a aportar propostes que no només solucionaran el problema, sinó que ens donaran més força si les hem de defensar.

    Actualment el factor limitant no és un menjador més gran amb una zona d'espera, sinó:
    - el rentar-se les mans. Hi han poques piques i les aixetes ragen poc. Conseqüentment els nens s'han d'esperar i fa falta una zona per esperar-se.
    - el parar els llits.

    Perquè si a cada aula hi ha una pica amb dues aixetes els nens no es poden rentar les mans abans de pujar al menjador? El temps d'espera seria 0 i tal com entren els nens al menjador podrien seure pq hi ha lloc per tots.

    Perquè a la sala compartida música-dormir els nens que fan música no poden deixar les cadires recollides i el monitor de mejador només hauria de moure les taules i aquests posar bé les cadires en sortir (o una altra solució compartida-negociada)?

    Ara sembla solucionat però potser hi haguessin hagut solucions més constructives.

    De la visita el que em va preocupar va ser l'estat de neteja del centre (sobretot els lavabos i en especial els nous que corresponen a les sales de dormir)

    Crec i comparteixo que cal una reunió P3-direcció i qui l'ha de fer possible és l'AMPA.

    Gràcies per informar amb aquest bloc.

    ResponElimina
  2. Hola, soc la Carme mare de 2n i desconeixia completament la informació que ens ha facilitat el Ferran.
    Conec a varies mares de P3 i també els hi hauria agradat tenir el privilegi de veure el menjador i les sales on hi dormen els nens en ple funcionament.
    Conèixer aquests problemes, donar les solucions e informar als pares és part de la tasca de l'AMPA com gestora i coordinadora del menjador, pero la informació que rebem en moltes ocasions és insuficient i fa que, bé per desconeixement o bé per falta de dades, molts pares no s'impliquin en els problemes de l'escola i dels nens.
    És una situació que ha de millorar. Hem d'aprofitar aquest moment per demanar tant a l'escola com a la junta de l'AMPA, un esforç d'ambdues parts per apropar als pares els problemes de l'escola i així entre tots intentar trobar-ne solucions.
    El més important és dialogar i apropar opinions, anar tots a una per demanar les solucions a qui sigui responsable per millorar la qualitat de la nostre escola, l'educació i el benestar dels nostres fills.
    Espero que es convoqui aviat una reunió informativa per parlar d'aquests temes.
    Salutacions a tots.

    ResponElimina
  3. Hola, em dic Pilar i sóc mare de P5 i 2n.

    El dimarts 13 vaig tenir una reunió amb el Josep, el director de l'escola, de part d'unes quantes famílies que des de fa uns mesos anem seguint la resolució de les obres d'Acàcies.

    Per fer-vos un resum vaig proposar-li de fer una reunió escola-famílies-AMPA i no hi té cap inconvenient.

    Aquest grup de famílies pensem que és important que tothom conegui l'estat de les no-obres d'Acàcies, així com la resta de temes que ens afecten a tots: menjador de P3, espais reduïts per a algunes activitats dels alumnes (que s'ha agreujat amb la incorporació d'una aula més a P3 i que l'Administració sembla obviar)

    També cal exposar la pendent remodelació del pati i les pistes de l'escola, projecte RAM de 2003-2004 que segueix pendent i que, si no s'afanyen, pot comportar més accidents (recordeu que ja fa dues setmanes que hi ha una tanca al pati per un incident que van tenir uns alumnes)

    La proposta s'amplia amb la redacció d'una carta per a totes les famílies per tal que coneguin com està la situació de tot plegat. El director va estar-hi d'acord i sembla que la farà arribar la direcció mateixa.

    Pensem que és important que tingui lloc aquesta reunió i, evidentment, que tingui quòrum!!!, però personalment, no crec que sigui l'APA qui l'hagi de convocar (i és obvi que no ho fa) sinó la direcció directament ja que és l'última responsable de l'escola, encara que l'APA s'encarregui d'una part de la gestió amb els alumnes. L'APA és el mitjà de comunicació i informació directa escola-famílies però la informació global, se suposa, que la té la direcció de l'escola.

    Salutacions.

    ResponElimina